Handlevogn

Antall varer:0stk
Sum: kr 0,00
Til kassen
Mine sider

Betalingsbetingelser

Hest i Fokus AS anbefaler at du setter deg godt inn i betalingsbetingelsene da både dine rettigheter og forpliktelser blir beskrevet her.


Priser
Alle priser på nettsiden er oppgitt i norske kroner (NOK) inklusive 25% moms (mva). Unntaket fra momsen er bøker som selges momsfritt.

Det er ingen minimumsbestilling for at ordren skal behandles.

I Hest i Fokus har vi tre fraktaternativer. Hvilke av disse tre du kan velge mellom når du handler, avhenger av vekt/størrelse/antall/pris på varen(e) du handler, og ligger på henholdsvis 50,- kr., 95,- kr. og 150,- kr. Valgmulighetene får du i kassen. Dette gjelder for alle ordre under kr. 2000,-. For ordre på kr. 2000,- eller over, sendes varene fraktfritt i Norge. Ved bestilling av flere varer der det er oppgitt at en eller flere av varene er utsolgt, blir det belastet frakt to ganger dersom kunden ønsker varer på lager tilsendt før varen(e) som er utsolgt kan leveres. 

Endring i priser grunnet økte råvarepriser, valutaendringer etc. vil bli fortløpende oppdatert på nettsiden. Vi tar forbehold om feilprising på våre produkter.

For kunder bosatt utenfor Norge (inkl. Svalbard) gjelder egne betingelser. For customers outside Norway, special terms will apply.  Please contact us at +47 45 80 29 10 or post@hestifokus.no.


Bestilling
Det er enkelt å handle hesteutstyr hos Hest i Fokus AS. Så snart du har sendt din bestilling via nettbutikken, vil du motta en ordrebekreftelse via e-post. Vårt mål er å ekspedere din bestilling i løpet av 24 timer. Du kan selvfølgelig også bestille varer hos oss på telefon eller via e-post, men da er det kun forhåndsbetaling som er mulig. Vi gjør oppmerksom på at det er forbudt å bestille varer til andre enn seg selv, med mindre dette er klarert med mottaker.


Betaling
Din ordre kan betales på flere måter. Du kan enkelt betale med MasterCard og Visa kredittkort i vår nettbutikk, og Hest i Fokus AS benytter DIBS betalingssystem som er skandinavias største leverandør av online kortbetalingsløsninger. Ditt kort blir ikke belastet før varene sendes fra vår butikk, pengene blir kun reservert på kjøpstidspunktet. Det tilkommer ingen gebyrer for bruk av kredittkort i vår nettbutikk.

Du kan også velge å forskuddsbetale ordren din til vår konto. Her tilfaller heller ingen gebyrer. Ta kontakt med oss dersom du ønsker denne løsningen.

Videre kan du velge å betale med faktura via Klarna. Les om Klarna Faktura her.
Ønsker du å dele opp beløpet du handler for, kan du velge delbetaling via Klarna. Les om Klarna Konto her.
Begge disse alternativene belastes med et fakturagebyr på kr. 65,-.




Angrerett
Når du mottar varer fra oss vil det medfølge et angrefristskjema. Dersom du ønsker å returnere varen, har du 14 dagers angrefrist etter varens ankomst. Det medfølgende skjemaet må fylles ut og sendes oss sammen med varen du vil returnere. Oppgi også kontonummer du ønsker vi skal bruke for refundering. Returporto betales av avsender, og varen sendes i retur som vanlig pakke uten postoppkrav. Produkter med angrerett skal være uskadd, ligge i sin originale emballasje og ikke bære preg av å ha vært brukt på noen måte. Bøker byttes ikke. Det samme gjelder spesialbestilte varer som det verken er angre- eller bytterett på.

Vær oppmerksom på at dersom en returpakke forsvinner når den sendes tilbake til oss, vil du bare kunne kompenseres dersom du har sporingskoden for pakken.


Bytte
Dersom du ønsker å bytte varen du har bestilt, står du fritt til å gjøre det innen 14 dager etter varens ankomst dersom varen er uskadd, ligger i sin originale emballasje og ikke bærer preg av å ha vært brukt på noen måte. Ikke send varen i retur med postoppkrav. Avsender betaler returporto i tillegg til ny porto ved ny forsendelse. Ta kontakt med oss før du returnerer varen for bytte slik at vi sammen kan finne ut hva du ønsker i stedet og om den nye varen er på lager. Legg også ved en notis med varen som sier noe om hva du ønsker å bytte til. Det er ingen bytterett på spesialbestilte varer.

Vær oppmerksom på at dersom en returpakke forsvinner når den sendes tilbake til oss, vil du bare kunne kompenseres dersom du har sporingskoden for pakken.


Reklamasjon
Hest i Fokus AS følger Kjøpsloven i henhold til reklamasjonsrett.

Reklamasjonsretten gjelder for varer som har feil eller mangler ved levering. En slik feil eller mangel kan være at varen er defekt eller skitten ved levering, at den ikke er i den fargen eller størrelsen som ble bestilt, at den ikke stemmer overens med produktbeskrivelsen i nettbutikken eller at den blir slitt eller går i stykker raskere enn man bør kunne forvente ut fra veiledende pris samt produktbeskrivelse av varen.

Dersom varen slites eller går i stykker ved feil bruk, eller dersom den ikke behandles slik den burde, eller dersom den slites over en rimelig tidsperiode, er det ikke grunnlag for reklamasjon. Merk at EasyCare sin reklamasjonsrett kun gjelder ved bruk av bootsene når hesten er i bruk, og ikke i innhegninger/paddocker uten tilsyn. Ved slitasje er det avgjørende hvilken kvalitet man burde kunne forvente av varen på grunnlag av veiledende pris og produktinformasjon i nettbutikken.

Ved reklamasjon sender du varen som har feil eller mangel i retur. Skriv noen linjer om varen du ønsker å reklamere på. Det er viktig at du oppgir hva feilen eller mangelen består i. Husk at varer som har vært brukt skal være rene og tørre før de sendes i retur, og varen skal ikke sendes i retur med postoppkrav.

Vær oppmerksom på at dersom en returpakke forsvinner når den sendes tilbake til oss, vil du bare kompenseres dersom du har sporingskoden for pakken.

Du bør regne med 2-3 ukers behandlingstid fra vi har mottatt returproduktet til du mottar beskjed om avgjørelse.


Uavhentede pakker
Henter du ikke ut pakken din, vil vi fakturere deg kr. 500,- for å dekke ekspedering/pakking, emballasje, porto/returporto, eventuelt oppkravsgebyr samt faktureringsgebyr. Prisen gjelder pr. utsendt pakke. Uavhentede pakker betraktes ikke som benyttelse av angrefristen.


Spørsmål
Dersom du lurer på noe er du velkommen til å kontakte oss på e-post post@hestifokus.no, tlf. 45 80 29 10 eller pr. post til Hest i Fokus AS, Asperudveien 38, 1409 Skotbu.

Nyheter

2017-03-31

Sommereksem?

2016-11-02

KLISTREMERKER ETC

2016-10-19

VANNTETT Varmedress!!

Tilbud

SUPERTILBUD

Se våre supertilbud! NB! Husk at tilbudene kun gjelder kun så langt lageret rekker, og at tilbudsvarene ikke byttes.

Nyhetsbrev

Jeg vil abonnere på nyhetsbrevet.
 

Hest i Fokus AS, Asperudveien 38, 1409 Skotbu - Org.nr. 994 456 067
Tlf: +47 45 80 29 10 - Fax: +47 64 85 79 80 - e-post: post@hestifokus.no